איך להתחיל לספור קלוריות ולעקוב אחרי מה שאוכלים?



הרבה שואלים איך להתחיל בכלל לעקוב אחרי מה שאוכלים ולא לפתח סביב זה אובססיה.

קודם כל, אני התחלתי את התהליך כדי לגלות באמת כמה קלוריות אני צורכת ביום והמשכתי כי אהבתי את זה שאני יודעת מה וכמה נכנס אליי לגוף (לטוב ולרע).

לפני שהתחלתי חשבתי על מספר ארוחות שבכל יום אני אוכלת לא משנה מה, הוספתי עוד כמה אופציות חלופיות והזנתי את הנתונים מבעוד מועד.

ככה שאכלתי את הארוחה היא הייתה כבר מחושבת מראש באפליקציה של my fitness pal.

כשמתחילים תהליך של ירידה במשקל אתם רוצים להיות בשליטה אבל לא לתת לאוכל להכתיב לכם את החיים. תנסו להערך כמה שיותר מראש לאותו יום מבחינת אוכל אחרת תמצאו את עצמכם עומדים בבית קפה רעבים מול קרואסון שוקולד חם ומגרה וזה יפיל אתכם.

אני לא כל כך אוהבת תפריטים קבועים אבל אני כן מאמינה שכשנכנסים לתהליך חדש כדאי לדבוק במשהו די קבוע לפחות לחודש הראשון כדי לראות אם צריך לשנות משהו בצריכת הקלוריות (להוריד או להוסיף).

ואיך בעצם מגלים כמה קלוריות עלינו לצרוך וכמה מתוכן יחולקו לפחמימות/חלבונים/שומנים?

במידה ואתם לא הולכים לתזונאי ואתם רוצים לנסות את זה לבד, ניתן להעזר במחשבון באינטרנט (כגון: https://tdeecalculator.net) שיתן לנו אינדיקציה מאיפה להתחיל ואחרי שנעשה מעקב כחודש, נוכל להבין אם אנחנו במסלול הנכון או שיש לבצע שינויים.

ומה עם הספירת קלוריות? איך בעצם זה עובד?

גם לזה יש מספר אפליקציות כיום, הכי נוחה לטעמי ומה שאני משתמשת בה זו אפליקציית my fitness pal. זו אפליקציה קלה להבנה ונוחה לתפעול (גם אם אתם לא משלמים על הגירסה המלאה).

ניתן להכניס נתונים, לסרוק ברקודים של מאכלים ולבצע יומן אכילה שנותן ערך ממשי למה שאנחנו אוכלים.

אני אשמח להסביר, למי שרוצה, איך לעבוד עם האפליקציה ובכל אופן אני ממליצה להשתמש בזה בחודש חודשיים הראשונים. אין צורך להפוך את זה לאובססיה של ממש, זה בא כדי לעזור לנו לשנות הרגלים. אם זה בבחירה חכמה יותר של מאכלים וממה שווה להמנע (למשל, לדעתי רוטב לסלט זה כזה מיותר וקלוריות סתם. גם שתייה מתוקה לטעמי פשוט בזבוז קלוריות 🤦🏼‍♀️ מעדיפה לאכול את כל הקלוריות שלי 🤤), אם זה בהגבלת כמויות האוכל שאנחנו צורכים (מי יכולה לאכול סיר שלם של אורז? 🙋🏼‍♀️), הבנה של מה אנחנו צורכים ומה עלינו להתמקד יותר (כל מוצר חדש בארץ: 60 גרם חלבווווווןןןןןןןןןן💪🏼) ועוד.

זה סה״כ כלי שיכול לעזור מאוד למי שמתקשה בהכנסת מספיק נותריאנטים (זה מפרק לכם את הנתונים למשל של 40 גרם שיבולת שועל ומראה לכם כמה פחמימות, חלבונים ושומנים קיבלתם מאותם 40 גר׳) ולמי שמתקשה בהבנה כמותית של האוכל שהוא צורך.

היום? אני מבינה הרבה יותר אוכל. מבחינת ערכים ומבחינה כמותית (ככה לפי העין 😉).

זה עוזר ומשרת אותי ביום יום בבחירת מזונות ומאכלים שישמרו אותי שבעה לאורך זמן, יתנו לגוף שלי מה שהוא צריך והכי חשוב - אני בשליטה ולא חסר לי כלום הן מבחינת נותריאנטים והן מבחינת חשקים וטעמים. לא מחסירה מעצמי כלום 😌

לקח לי הרבה זמן, נסיונות ונפילות עד שהגעתי לשלום עם אוכל. היום אני פשוט אוהבת אוכל ולא רואה בו כאויב, או כלא בריא, משהו שצריך להמנע ממנו, לעצום עיניים ולהתחבא כשרואים שוקולד חלילה או ה׳ ישמרנו ויצילנו איזה סוכריות גומי.

אני מצד שני גם לא משתגעת ואוכלת כאילו אין מחר. אני אוכלת מה שאני צריכה לאכול (טוב עכשיו אני בתהליך ירידה אז עם גרעון קלורי קטן 🤓), מתאמנת הכי חזק שאני יכולה (זה לא קשור אבל היי 😏) וכיף לי ככה! ובא לי שגם לכם יהיה כיף אז תקשיבו לי 🥰😂

0 צפיות

©2017 by Bonfit.